logo

Aktuality

Podpis petice za dálnici D136 Říkovice-Přerov ukončen. Dopravnímu hororu kvůli popraskané dálnici D35 na Přerovsku a Prostějovsku mohla předejít dokončená D1. Její dostavbu bohužel dlouhodobě blokují aktivisté

24. 6. 2021

Přerov - 25. června 2021 – Dopravnímu hororu kvůli popraskané D35 na Přerovsku mohla předejít dokončená D1 mezi Přerovem a Říkovicemi. Její dostavbu bohužel dlouhodobě blokují aktivisté-jednotlivci. Urychlené dokončení D1 v tomto úseku přitom v petici Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě podpořilo na 10 tisíc spoluobčanů, kteří na Přerovsku, žijí, pracují nebo jím pravidelně projíždějí. S neudržitelnou dopravní situací v místě jsou tak osobně obeznámeni nebo se jich přímo dotýká.

Nejhlasitější kritika dostavby D1 přitom zaznívá z úst aktivistů, kteří s Přerovem nemají nic společného. Jiní vystupují jménem Dluhonic, které se už ale v minulosti dohodli se zástupci Přerova, Olomouckého kraje a ministerstva dopravy na kompenzacích za dokončení D1 ve výši 132 milionů korun.

„Obyvatelé Přerova a přilehlých obcí, jako jsou například Přáslavice, Kocourovec či Daskabát, jsou bohužel rukojmími záliby některých jedinců v blokování dostavby D1,“ komentuje (ne)dokončení D1 předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě Libor Lukáš. „Je paradoxem, že hlas jednoho aktivisty z Brna má větší váhu, než hlas desetitisíc spoluobčanů, kteří na Přerovsku žijí, pracují, podnikají nebo jím pravidelně projíždějí,“ doplňuje Libor Lukáš.

„Mandát od deseti tisíc spoluobčanů je dostatečnou podporou k tomu, abychom v naší snaze a podpoře dokončit D1 pokračovali. Petici proto chceme předat jak předsedovi Poslanecké sněmovny České republiky, tak ministrovi dopravy. Jsme připraveni udělat maximum proto, abychom co nejdříve dosáhli dokončení posledního úseku D1 u Přerova,“ uzavírá výkonný ředitel Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě Libor Žádník.

Dopravní situace v Přerově je katastrofální a dlouhodobě neudržitelná. Při průjezdu městem řidiči čekají v zácpě nezřídka i více než hodinu. Neúnosná hustota provozu má samozřejmě dopad na množství vypuštěných zplodin či na zvýšení rizika nehodovosti. Silniční provoz mohl být přitom dávno převeden na dálnici. Její dokončení ale dlouhodobě blokují aktivisté-jednotlivci.

Jeden příklad za všechny. Aktivisté-jednotlivci, vznesli připomínky v rámci územního řízení na D1-136, jenom proto, aby mohli hrát o čas (a na nervy Přerováků). Argumentovali tím, že ve stavební dokumentaci není dostatečně řešen vliv posypové soli na vody v okolí. Plán zimní údržby se přitom standardně zpracovává až po zprovoznění stavby. Její možné dopady na vodohospodářské poměry v krajině, budou přitom naprosto stejné, jako na jiných úsecích českých a moravských dálnic.

Podpis petice byl tento týden ukončen. Lidé ji mohli podepisovat nejen online, ale také osobně na několika místech na Přerovsku. Nezpochybnitelná fakta týkající se dostavby D1 jsou i nadále k dispozici hravou a srozumitelnou formou na www.dalniceprerov.cz.Na YouTube kanále www.dalniceprerov.cz je k dispozici aktuální anketa s obyvateli Přerovska, která byla natočena tento týden.


Kontakt pro média:
Předseda sdružení Libor Lukáš
lukaszlin21@gmail.com
info@infrastrukturamorava.cz